Annyi fájdalom ér bennünket a hétköznapokban. A főnök cseszeget, a kollégák furkálódnak, szülőkkel túl sok az összezördülés, a kedves sem annyira kedves mostanában. Talán a gyerek is engedetlen vagy épp a barátnők hagynak cserben. Az is lehet, hogy nagyon hideg van, esik az eső vagy nincs otthon vacsora.
El tudjátok képzelni, hogy mennyi próbatétel éri naponta a lelket??? A kisördög pedig ott ül a vállunkon a fülünk mögött és egyenesben nyomatja, hogy szükségünk van valami kényeztetésre. Nehogy már azonnal hazamenjünk, otthon csak a feladatok várnak. Egy rövid “kanyar” nem akkora idő és máris a bevásárlóközpont kirakatai előtt ácsorgunk.
Szükségem van szeretetre
Mivel legtöbbször képtelenek vagyunk késleltetni vágyaink beteljesülését – mondjuk konkrétan holnap már ráér a kedves és nagyon fog szeretni, csak ma van ezer dolga… legtöbbször nekünk nőknek ilyenkor összedől a világ… – képtelenek vagyunk várni, azonnal orvosolni kell a világvége hangulatunkat. Ha tudatosan látnánk önműködő mechanizmusainkat, bölcsességünket előhívva sok-sok pénzt, későbbi lelkiismeret furdalást és hasonlókat spórolnánk meg.
Ha nem csípjük nyakon egónk követelőzését? Ilyenkor aztán beindul a vásárlás, költekezés különböző formáiban. Számos formája nem károsítja egészségünket közvetlenül, de a kozmetikai ipar termékei korántsem annyira ártalmatlanok, mint elsőre gondolnánk.
Miért a krémek?
Valahogy úgy gondoljuk, hogy kell a lelkünk kényeztetéséhez a testünk “jól-tartása”. Nagyban wellness-hétvégék, day-spa napok, kozmetikai kezelések stb. Kicsiben? Fél óra egy “kencés-üzletben”, aztán haza és találkozó önmagunkkal a tükör előtt. Valahogy mindig ott van bennünk az érzés – na végre, most megvettem azt a krémet, amitől végre szebb lesz a bőröm, eltűnnek a ráncaim, simább lesz az arcom, hidratált és selymes… és az egésztől fiatalabb leszek. Vagy legalább fiatalabbnak látszom.
Mi a baj ezzel?
Ha kellő tudatossággal közelítünk a témához, akkor semmi baj ezzel. Mindenki maga döntse el, hogy amivel teletömte az otthonát – sokszor szeszélyből, pillanatnyi felindulásból, reklámok impulzusaitól vezérelve – azok pontosan mit is szolgálnak. Valóban a szépséget? Egészséget? Valódi harcot a fiatalság megőrzése érdekében? Vagy egyszerűen egy jól felépített marketing-világ programozottan működő fogyasztóivá válunk?
Hogyan működik a rendszer?
Az ismétlés minden program alapja. Az agy számára független, hogy pozitív vagy negatív a léleknek/testnek, elég ha sokszor éri ugyanaz az impulzus… befogadja. Konkrétan. Bármelyik újságot kinyitva csodaszép nő figyel a krém mellett. Ahogy a reklámban is vagy az óriásplakáton. Sokszor halljuk, látjuk, ismerőssé válik, felkelti az érdeklődésünket, mi is birtokolni akarjuk. Azt reméljük valahol mélyen, hogy ugyanolyanok leszünk… Szabadok, fiatalok, erősek, energikusak, szexisek, vonzóak és társaik.
Azon mindig sokat gondolkodtam, hogy bizonyos termékeket hogyan lehet annyira nyomott áron értékesíteni, hiszen ha kiszámolom a dobozt, matricát, gyártást, reklámot és társait… felmerül bennem a kérdés, hogy mennyibe kerülhet maga a termék, ami benne van. Ciki vagy sem, de én egy jó ideig még azt sem tudtam, hogy mennyiségileg csökkenő sorrendben kell feltüntetni az összetevőket a tégelyen. Erről itt írtam már korábban. A “titokzatos” latin nevekről is volt már korábban egy bejegyzésem itt.
Az is lehet, hogy nem is figyelünk rá tudatosan, mert más dolgok foglalkoztatnak. Futtában, az áruház polcai előtt, mégis tudatalattinkra kapcsolva azt a krémet emeljük le, amelyikről már jött korábban valami hatás.
Mert rohanunk. Ha nem foglalkoztunk otthon/munkahelyen előtte a témával, akkor nagyon gyakran az idő szorításában vásárolunk. Ha ráérünk, akkor sem azzal töltjük az időnket, hogy a termékek összetevőit olvasgassuk. Nem így szocializálódtunk, nem mutatták meg, nem élvezett sehol sem prioritást. Kár.
Érdekes anyagot készített anno Frei Tamás a Dosszié számára. Elgondolkodtatót. Emlékszel rá? Itt írtam erről, sőt a riportot is linkeltem, ha van időd, nézz bele! Már csak azért is, hogy saját véleményed legyen róla.
Ha nem rohanunk, akkor meg túl sok információval árasztanak el, összezavarodunk, sokszor úgy érezzük összeroppanunk az info-halmaz súlya alatt. Elgondolkodtál azon valaha, hogy van-e tudatosság a folyamatos információáradat mögött? Mi van akkor, ha pont azért felejtesz el gondolkodni a mögöttes dolgokon, mert egyszerűen nem tudod, hogy mit higgy el, mire figyelj, mit vegyél komolyan… Bámulatba ejtő a manipuláció sokszínűsége.
Nem?! 🙂
Ryka
forrás: www.tobbvagy.hu
Kommentek